DOLAR 35,2068 0.3%
EURO 36,7672 0.92%
ALTIN 2.968,331,32
BITCOIN %
İstanbul

PARÇALI BULUTLU

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

sponsor reklam
Yeni müfredat taslağı: Yeni müfredat MEB ne zaman uygulanacak, Matematik konuları nasıl olacak?
  • Erbaa Haber
  • Gündem
  • Eğitim
  • Yeni müfredat taslağı: Yeni müfredat MEB ne zaman uygulanacak, Matematik konuları nasıl olacak?
71 okunma

Yeni müfredat taslağı: Yeni müfredat MEB ne zaman uygulanacak, Matematik konuları nasıl olacak?

ABONE OL
12 Mayıs 2024 00:06
Yeni müfredat taslağı: Yeni müfredat MEB ne zaman uygulanacak, Matematik konuları nasıl olacak?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yeni müfredat MEB tarafından tüm sınıflarda yer alan zorunlu dersleri kapsayacak şekilde paylaşıldı. Yeni müfredat taslağı, “https://gorusoneri.meb.gov.tr” adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu. 110 sayfalık ortak metninde Ulu Önder Atatürk’ün adı dahi anılmadı. 15 Temmuz darbe girişimi ise ‘Cihat’ olarak nitelendi.

YENİ MÜFREDAT MEB TARAFINDAN AÇIKLANDI

Milli Eğitim Bakanlığınca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” yeni müfredat taslağı, “https://gorusoneri.meb.gov.tr” adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu. 

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süreyle görüş bildirilebilecek. 

Bir haftalık askı sürecinin ardından “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca son eleştiri, görüş, öneri ve paylaşımlar doğrultusunda revize edilecek ve son şekline ulaşacak.

YENİ MÜFREDAT TASLAĞI

YENİ MÜFREDAT NE ZAMAN UYGULANACAK?

Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.

YENİ MÜFREDAT SINIF DÜZEYİ

Yenilenen programlar kademe ve sınıf düzeylerine göre şöyle: 

– Okul öncesi öğretim programı-3-5 yaş,  ilkokul-ortaokul kademeleri için fen bilimleri dersi 3-8. sınıf, hayat bilgisi dersi 1-3. sınıf, ilkokul matematik dersi 1-4. sınıf, ilkokul Türkçe dersi 1-4. sınıf, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersi 4. sınıf, ortaokul matematik dersi 5-8. sınıf, ortaokul Türkçe dersi 5-8. sınıf, sosyal bilgiler dersi 4-7. sınıf, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi 8. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 4-8. sınıf.

– Lise kademeleri için biyoloji dersi 9-12. sınıf, coğrafya dersi 9-12. sınıf, felsefe dersi 10-11. sınıf, fizik dersi 9-12. sınıf, kimya dersi 9-12. sınıf, matematik dersi 9-12. sınıf, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi 12. sınıf, tarih dersi 9-11. sınıf, Türk dili ve edebiyatı dersi 9-12. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 9-12. sınıf.

Yeni müfredatta ayrıca Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce güncellenen seçmeli ders programları da yer aldı. 

15 TEMMUZ DERS KİTAPLARINDA

15 Temmuz darbe girişimi 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar için hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi’ne girdi. Cihat kavramına örnek olarak 15 Temmuz verildi. “Cihadın Çanakkale Muharebeleri,  Millî Mücadele süreci ve 15 Temmuz’da olduğu gibi barışı sağlama ve vatanı savunmadaki rolüne vurgu yapılır’’ denildi.

İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ise 15 Temmuz Darbe Kalkışması’ndan söz edilirken toplumların kendi hak ve özgürlüklerini kullanma ve korumaları konusunda taviz vermemesi gerektiğinin işleneceği belirtildi. ‘’27 Mayıs, 1971 Muhtırası, 1980 Darbesi, 28 Şubat Müdahalesi, 27 Nisan e-Muhtırası ve 15 Temmuz Darbe Kalkışması üzerinden darbelerin; PKK/PYD, DEAŞ ve FETÖ terör örgütlerinin millî güvenliği tehdit eden unsurların ve terörle mücadelenin Türkiye’nin demokratikleşmesi sürecine etkileri anlatılır. 15 Temmuz’dan söz edilirken toplumların kendi hak ve özgürlüklerini kullanma ve korumaları konusunda taviz vermemesi gerektiği açıklanır” denildi.

YENİ MÜFREDAT İLE MATEMATİK KONULARINDA DEĞİŞİKLİK

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından kamuoyunun görüşüne sunulan ve ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adı verilen yeni müfredat taslağında, matematikte bir dizi değişiklik öngörülüyor.

Sadeleştirilen müfredatta matematik dersinde yer alan bazı değişiklikler şöyle:

İLKOKUL 

+ Yeni öğretim programının öğrenme hedefleri, ilkokul öğrencilerinin geometrik düşünce düzeylerinin görsel düzeyde olmasından dolayı buna göre yapılandırıldı. Bu kapsamda gelişimsel süreç dikkate alınarak parça-bütün ilişkisi ön plana çıkarıldı ve öğrencilere farklı nesne modelleri ile nesnelerin geometrisinin kavratılması amaçlandı.

+ Öğretme öğrenme süreci daha somut bir yapıda ilerletildi ve öğrencilerin algılayabildikleri geometrik cisimlerden yola çıkılarak şekillerin anlamlandırılması hedeflendi. 

+ Programda, içerik çerçevesinde yapılan sadeleştirmeler kapsamında, ilkokul 1. sınıfta öğrencilerin birinci sınıfta güçlük yaşamaları nedeniyle “kesirler, zaman, sıvı ölçme, standart ölçme araçları ile işlem süreçleri, takvim okuma” konuları 1. sınıftan kaldırılarak ikinci sınıftan itibaren verilmeye başlandı. 

+ İlkokul 3. sınıfta Romen rakamları öğrenme hedefi olarak verilmedi, zaman ölçme ile ilgili olarak öğretme-öğrenme uygulamalarına yansıtıldı. Sütun grafiği 5. sınıfa aktarıldı, alan ölçme tamamen ilkokuldan kaldırıldı. 4. sınıftaki ışın doğru parçası düzlem konuları 5. sınıfa aktarıldı. İlkokul 1. sınıflara, şipşak (nokta sayılama) sayma, şekil örüntüleri, kodlama ve algoritma aktiviteleri eklendi. İlkokul 3. sınıflara algoritma eklendi. İlkokul 4. sınıflara, denk kesir ve günlük yaşamda karşılaşılan olasılık durumları eklendi. 

ORTAOKUL 

+ Programda işlemsel yönüyle öğrencileri zorlayıcı içerikler ortaöğretime taşındı, disiplinler arası ilişkileri destekleyecek içerik ve yaklaşımlar ön planda tutuldu.

+ Örneğin, köklü ifadelerle işlemler ortaöğretime taşındı fakat köklü ifadeler bağlamında gerçek sayılar kümesinin anlamlandırılmasına ortaokulda önem verildi. Lisede büyük öneme sahip olan fonksiyon kavramına doğru ve doğrusal oran kavramlarının bir devamı niteliğinde 8. sınıftan itibaren yer verilmeye başlandı. 

+ Veri biliminin ve veri ile çalışma becerisinin gerçek yaşamda, bilim ve teknolojide artan öneminden ötürü, istatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. 

+ Dijital çağın gereksinimleri doğrultusunda, öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla matematiksel içeriklerle ilişkili algoritma konusu da programa eklendi. 

LİSE 

+ Öğrenciler için işlemsel yükü fazla olan, anlamlı öğrenmelere hizmet etmeyen ve programın genel amaçları doğrultusunda ortaöğretim düzeyinde ihtiyaç duyulmayan içerikler gözden geçirildi, bazıları çıkarılarak yerine yenileri eklendi. Bu bağlamda, matematik ve algoritma-bilişim ilişkisi ilk defa bu programda, matematik öğrenme ve öğretme süreçlerine hizmet edecek şekilde kurgulandı. 

+ İstatistik konuları “veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme becerisi” bağlamında yeniden ele alındı ve programdaki yeri önemli oranda artırıldı. 

+ Sayılar, cebir ve fonksiyonlarla ilgili konular, fonksiyonlar merkeze alınarak yeniden tasarlandı. Disiplinler arası bağlamda fonksiyonların değişimleri inceleme ve problem çözme aracı olma boyutları ön planda tutuldu. 

+ Soyut, sembolik ve işlem odaklı bir şekilde ele alınan kümeler ve mantık konuları diğer konulara entegre edilerek yeniden yapılandırıldı. 

+ Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, muhakeme ve problem çözme temelli dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. 

+ Mevcut haliyle bir hesaplama aracından öteye geçmeyen oldukça sınırlı ve işlem odaklı şekilde sunulan integral kavramına yer verilmedi, değişimin matematiğinin temel araçları olarak limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alındı. Türevle ilgili yorum ve çıkarımlara problem çözme odaklı bir yaklaşımla yer verildi. 

+ İntegral kavramının programlardaki yeri süregelen revizyon çalışmaları ile önemli oranda daraltılmıştı ve mevcut haliyle anlamlı bir öğrenme gerçekleşmediği ve diğer ortaöğretim derslerinde de integral kavramının kullanılmadığı görüldü. Lisede, halihazırda oldukça sınırlı ve işlem odaklı şekilde sunulan integral kavramına yer verilmedi, limit ve türev kavramları daha kapsamlı şekilde ele alındı. 

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektifdeneme bonusu veren siteleranne bonusu veren rus sex siteleri HD sexkıbrıs escorteryaman escortankara escortDeneme Bonusu Veren Sitelertanıtım yazısıSBedava Casinox Veren SitelerYSBedava Casinox Veren SitelerYSBedava Casinox Veren SitelerYeryaman escortbonus veren sitelerkıbrıs escort bayananne bonusu veren rus sex siteleri HD sexdeneme bonusu veren siteleranne bonusu veren rus sex siteleri HD sexCDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriACDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriACDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriAanne bonusu veren rus sex siteleri HD sexCDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriACDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriADeneme bonusu veren sitelergaziantep escortgaziantep escorteryaman escortCDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriACDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriACDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriACDeneme Bonusu ve ‹cretsiz Oyun SiteleriAanne bonusu veren rus sex siteleri HD sex
Mobil uygulamalar veya mobil uyumlu bahis siteleri her yerde ve her zaman bahis yapma imkanı sunan siteler 2024 güncel
deneme bonusu veren siteler kullanıcılarına cazip teklifler sunar. Bu bonuslar, kullanıcıların siteyi ücretsiz denemesine olanak tanır. Bahis siteleri, deneme bonusları ile kullanıcı çekmeye çalışır. Güvenilir siteler, bu bonuslarla öne çıkar ve kullanıcı memnuniyeti sağlar.
bonus veren siteler
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler